5 راه براي ايجاد تحول در زندگي

 

5 راه براي ايجاد تحول در زندگي

در اين مطلب ۵ اصل مهم تغيير را مرور مي‌كنيم كه الهام‌بخش ديگران براي ايجاد تحول در زندگي بوده است.

معناي زندگي خوب اين نيست كه هميشه يك مسير را در زندگي دنبال كنيد. گاهي اوقات بايد در مسير زندگي خود تغييراتي ايجاد كنيد. بايد در خود كنكاش كنيد و ببينيد چه چيزي واقعا شما را شاد و خوشبخت مي‌كند.

معنا يافتن شايستگي‌هاي دروني هر شخص، در گرو داشتن احساسي از پيشرفت، موفقيت و پيگيري روياهايي است كه به زندگي شما معنا مي‌بخشد. اين احساس بيش از هر چيز مربوط به نداي درون، شناخت حقيقت و گوش دادن به نواي قلبتان است.

 

5 راه براي ايجاد تحول در زندگي

در اين مطلب ۵ اصل مهم تغيير را مرور مي‌كنيم كه الهام‌بخش ديگران براي ايجاد تحول در زندگي بوده است.

معناي زندگي خوب اين نيست كه هميشه يك مسير را در زندگي دنبال كنيد. گاهي اوقات بايد در مسير زندگي خود تغييراتي ايجاد كنيد. بايد در خود كنكاش كنيد و ببينيد چه چيزي واقعا شما را شاد و خوشبخت مي‌كند.

معنا يافتن شايستگي‌هاي دروني هر شخص، در گرو داشتن احساسي از پيشرفت، موفقيت و پيگيري روياهايي است كه به زندگي شما معنا مي‌بخشد. اين احساس بيش از هر چيز مربوط به نداي درون، شناخت حقيقت و گوش دادن به نواي قلبتان است.

۱. اگر انگيزهاي نداريد پس چشم انداز زندگي خود را تغيير دهيد

گرفتن مدرك دانشگاهي به اين معني نيست كه هدف زندگي خود را پيدا كرده‌ايد. در حقيقت، بيشتر ما مراحل تحصيل خود را تا أخذ مدرك كارشناسي ارشد، زماني طي مي‌كنيم كه هيچ اطلاعي از خواست‌هاي واقعي خود از زندگي نداريم. 

زماني كه كورو تويل (Kuro Tawil) تحصيل خود را به اتمام رساند، برنامه مشخصي براي زندگي خود نداشت. بنابراين به اميد اينكه چشم‌اندازي براي تغيير مسير زندگي خود بيابد، يك بليط يك‌طرفه به پاكستان خريد. زماني كه به پاكستان رسيد، هدفي را براي زندگي خود پيدا كرد كه پيش از اين انگيزه‌اي براي آن در درون خود نيافته بود.

shake up your life

البته تغيير ديدگاه نسبت به زندگي الزاما بدين معني نيست كه بايد به آن سوي جهان سفر كنيد. اين تغيير ديدگاه ممكن است به سادگي، با تغيير شهر محل سكونت، طي كردن مسيرهاي جديد به سوي محل كار يا كاوش كردن در منطقه‌اي از شهر كه شما معمولا به آنجا نمي‌رويد به دست آيد. انگيزه و اشتياق زماني در شما به جوشش خواهد افتاد كه شما شرايط روزمره زندگي خود را بشكنيد.

۲. به چيزهايي كه در شما انگيزه و تحرك به وجود مي‌آورد توجه كنيد

چيزهايي كه به شما انگيزه مي‌دهد ممكن است به سادگي لذت بردن از نگهداري حيوانات باشد يا به بزرگي كمك به كودكان نيازمند. كورو در پاكستان، داستان زندگي زناني را شنيد كه راهي براي دفاع از خود در برابر تجاوز مردان نداشتند. با شنيدن اين داستان، وي به ياد آورد كه براي چه چيزي به پاكستان آمده است و چرا مي‌خواهد فردي متفاوت باشد.

كورو با انديشدن به اينكه در پاكستان مردم نيازمندي هستند كه به كمك او احتياج دارند، در خود غليان انگيزه را احساس كرد. در اينجا بود كه ايده استارت‌آپ او متولد شد. او و تيم همكارانش با صادرات اسپري گاز فلفل به كشورهاي در حال توسعه، زنان را در برابر تجاوز مردان، توانمند كردند.

۳. كاري كه در اوقات فراغت خود انجام مي‌دهيد، همان كاري است كه بايد هميشه به انجام آن بپردازيد

سرگرمي‌هاي شما مي‌توانند موارد زيادي درباره آن چيزي كه واقعا موجب شادي شما مي‌شود، نشان دهند. سارا ديولو (Sara DiVello) يك دهه سابقه كار در امور مالي داشت، اما نتيجه تمام آن سال‌ها، احساس عدم‌رضايت، دلسردي و نااميدي براي سارا بود. سارا هر روز وقتي كه از سر كار باز مي‌گشت به سرعت به تمرينات يوگا مي‌پرداخت. محل تمرين يوگا براي او مكان مقدسي شده بود. آنجا تنها نقطه‌اي بود كه ميتوانست آرامش بيابد. 

shake up your life

سارا غمگين و افسرده بود. او مي‌دانست كه بايد تغييري در زندگي خود به وجود آورد. يوگا راه فرار او به سوي شادماني و منبعي از الهام براي زندگي او شده بود. زماني كه پياده‌روي مي‌كنيد، به ورزش مشغول هستيد و يا به كارهاي ديگر در اوقات فراغت خود مي‌پردازيد، به اين فكر كنيد كه چه چيزي مي‌تواند براي شما شادماني را به ارمغان آورد. خوشبختي خود را در چه چيز مي‌يابيد. اوقات فراغت خود را با چه كاري پر مي‌كنيد؟ شايد آن كار، منبع انگيزه و الهام شما براي زندگي توام با نشاط و سرزندگي باشد.

۴. آماده باشيد برنامه‌هاي خود را تغيير دهيد

تغيير ممكن است ترسناك به نظر برسد. مخصوصا زماني كه فكر مي‌كنيد فرآيند تغيير و تبعات آن را به خوبي مي‌شناسيد. اما تغيير خود نوعي ثبات است. تغيير چيزي است كه همواره در سراسر زندگي وجود دارد و مي‌شود روي آن حساب باز كرد.

زماني كه اسكايلر بوكارد (Skyler Bouchard) وارد دانشگاه شد، تصور مي‌كرد، روزنامه‌نگاري در حوزه سرگرمي همان مسير مناسب اوست و با همين تفكر به سختي در اين زمينه كار مي‌كرد. با اين وجود او به سرعت متوجه شد همه چيز آن طور كه او دوست داشته به پيش نمي‌رود.

او هميشه علاقه خاصي به غذا داشت. از صحبت كردن درباره آن گرفته تا خوردن و نوشتن درباره آن. بعد از ارسال عكس يك دسر خوشمزه در شبكه‌هاي اجتماعي و مشاهده بازخورد آن، او تصميم گرفت بيشتر وارد اين حوزه شود. پس از آن بود كه همه چيز در جاي خود قرار گرفت و به رضايت خاطر مد نظرش رسيد.

بايد دائما انعطاف خود را همراه با درك انتظارتان از زندگي حفظ كنيد. تغيير در برنامه‌هاي زندگي را امري معمول به حساب آوريد. آن‌چيزي كه ضروري است تغيير كردن شما همراه با برنامه‌ها است.

۵. وقتي شانس در را مي‌كوبد، در را به روي او باز كنيد

هيچ كس قرار نيست روياهاي‌تان را همچون يك هديه دو دستي به شما تقديم كند. به ندرت مسائل به اين سادگي پيش مي‌رود. هر وقت كه آماده دنبال كردن هدف جديدي مي‌شويد، يا براي رسيدن به شغلي كه هميشه آرزويش را داشته‌ايد تلاش مي‌كنيد با دشواري‌ها و موقعيت‌هاي سخت نيز مواجه خواهيد شد. 

 shake up your life

ماجراي تيفاني ريد (Tiffany Reid) نمونه‌اي از مواجهه با همين مساله است. او مجبور بود هر هفته سه بار از فيلادلفيا به نيويورك سفر كند تا هم‌زمان با طي دوران دانشگاه دوره كارآموزي خود را در يك مجله مد بگذراند. او مجبور بود براي تامين هزينه‌هاي اين رفت و آمدها ساعات اضافي را به كار كردن بگذراند. با اين حال تيفاني اجازه نداد كه اين فاصله، او را از رسيدن به آن‌چه مي‌خواهد باز دارد. 

بعد از چند بار تغيير شغل و قرار گرفتن در موقعيت‌هاي اشتباه، بالاخره، به عنوان دبير يك مجله ملي، وارد شغل مورد علاقه خود شد. در آن لحظه بود كه متوجه شد هر آن‌چه تا آن لحظه از سر گذرانده بود، ارزشمند بوده است. زماني كه خود را وقف كاري كنيد، مسلما نتيجه آن را نيز خواهيد ديد.

به ياد داشته باشيد كه زندگي جرياني از تغييرات دائمي است. برنامه‌هاي زندگي خود را با تغييرات هماهنگ كنيد و اساسا خود مولد تغيير باشيد. از تغيير نهراسيد. ما در دنيايي سرشار از تغييرات زندگي مي‌كنيم. به اهداف خود فكر كنيد و زندگي‌تان را در راهي صرف كنيد كه از آن احساس سربلندي و موفقيت مي‌كنيد. همين حالا دست به تحولي بزنيد كه نياز داريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.