افزايش رتبه هواوي در بازار موبايل : جايگاه اپل و سامسونگ در خطر است

رتبه هواوي در بازار موبايل

افزايش رتبه هواوي در بازار موبايل : جايگاه اپل و سامسونگ در خطر است

رن ژنگفي (Ren Zhengfei) معاون و مدير سابق ارتش آزادي بخش چين، در سال 1987 در عوض تكيه بر شركت‌هاي خارجي و وارد شدن به سرمايه‌ گذاري با آن‌ها، يك شركت مخابراتي مستقل در شنژن چين احداث كرده و با تاكيد بر توسعه بومي، هواوي (Huawei) را رو به جلو حركت دارد. توسعه يك شركت مخابراتي چيني كه توانايي رقابت با رقباي خارجي را داشته باشد، هدف اصلي رن ژنگفي بود، اما هيچ وقت فكرش را نمي‌كرد كه علاوه بر كسب اين مقام، روزي با پس زدن قدرتمندترين رقبا، رتبه هواوي در بازار موبايل را به عدد 3 رسانده و نظر مردم در سراسر جهان را نسبت به گوشي‌هاي بي كيفيت چيني به طور كامل عوض كند.

رتبه هواوي در بازار موبايل

افزايش رتبه هواوي در بازار موبايل : جايگاه اپل و سامسونگ در خطر است

رن ژنگفي (Ren Zhengfei) معاون و مدير سابق ارتش آزادي بخش چين، در سال 1987 در عوض تكيه بر شركت‌هاي خارجي و وارد شدن به سرمايه‌ گذاري با آن‌ها، يك شركت مخابراتي مستقل در شنژن چين احداث كرده و با تاكيد بر توسعه بومي، هواوي (Huawei) را رو به جلو حركت دارد. توسعه يك شركت مخابراتي چيني كه توانايي رقابت با رقباي خارجي را داشته باشد، هدف اصلي رن ژنگفي بود، اما هيچ وقت فكرش را نمي‌كرد كه علاوه بر كسب اين مقام، روزي با پس زدن قدرتمندترين رقبا، رتبه هواوي در بازار موبايل را به عدد 3 رسانده و نظر مردم در سراسر جهان را نسبت به گوشي‌هاي بي كيفيت چيني به طور كامل عوض كند.

 

رتبه هواوي در بازار موبايل افزايش يافته است

مدير اجرايي ارشد هواوي در بخش جذب بازار، ريچارد يو (Richard Yu)، در گفتگويي با رويترز اعلام كرد كه اين كمپاني مصمم است تا رتبه هواوي در بازار موبايل را باز هم كاهش داده و به دومين توليد كننده بزرگ گوشي‌هاي هوشمند در دنيا، طي دو سال آينده تبديل شود و به اين ترتيب به رقابت با كمپاني اپل در كسب بازار بيشتر بپردازد. اين كمپاني تصميم دارد تا رفته رفته رده دومي را از آن خود كرده و بعد از سامسونگ تبديل به پر فروش‌ترين برند گوشي‌هاي هوشمند شود. بد نيست بدانيد كه هواوي اكنون با هدف خود از نظر اعداد و ارقام فاصله زيادي ندارد، اما بالا رفتن يك پله‌اي، براي كسب جايگاه ابر قدرتي همون اپل، كار آساني نيست.

رتبه هواوي در بازار موبايلبر اساس تحليل‌هاي صورت گرفته بر رتبه هواوي در بازار موبايل ، سهم اين كمپاني در بازار جهاني، در آخرين سه ماهه سال جاري 9 درصد بوده كه بعد از صادرات 36 ميليون دستگاه گوشي هوشمند به دست آمده است كه از وضعيت خوب رتبه هواوي در بازار موبايل خبر مي‌دهد. در نظر داشته باشيد كه اين شركت اكنون در تعقيب شركت آمريكايي اپل است كه در زمان مشابه، 12 درصد از سهم كل بازار را با صادرات 45.5 ميليون دستگاه در اختيار داشته است. اما در رده اول، سامسونگ قرار دارد كه دستيابي به رتبه آن كمي مشكل به نظر مي‌رسد، از آنجايي كه 20.1 درصد سهم كل بازار گوشي‌هاي هوشمند را با صادرات 75.3 ميليون دستگاه در همان سه ماهه به دست آورده است.

ريچارد يو همچنين به تكنولوژي‌هاي در حال توسعه كنوني اشاره كرده و با نام بردن از واقعيت مجازي و واقعيت افزوده، آن‌ها را به عنوان فرصت‌هايي براي بروز خلاقيت، افزايش رتبه هواوي در بازار موبايل و كسب رتبه كنوني اپل عنوان كرد. وي همچنين به مصمم بودن شركت در رقابت كسب اعتماد و وفاداري مشتريان اشاره كرد، از آنجايي كه اپل قدم‌هاي قابل توجهي در اين زمينه بر نداشته و سامسونگ نيز در پروژه آخرين پرچمدار خود، به كلي آن را نابود كرد. البته، وي اين رقابت را بسيار سخت دانست، چون كمپاني‌هاي ياد شده مسير راه قدرتمندي براي بازگشت به بازار پر فروش خود ترسيم كرده‌اند كه بهبود رتبه هواوي در بازار موبايل را كمي مشكل خواهد كرد.

دو روز پيش، در جريان يك كنفرانس رسمي، هواي از آخرين پرچمدار خود رونمايي كرد. در حالي كه صفحه نمايش بزرگ ميت 9 در كنار سخت افزار قدرتمندش همگان را شيفته خود كرده بود، با معرفي محصولي ديگر هوش و حواس كاربران در سراسر دنيا توسط اين كمپاني ربوده شد. رونمايي از ميت 9 پورش ديزاين ، به عنوان نسخه‌اي لوكس، اسپورت و گران قيمت از مدل اصلي، از بهبود رتبه هواوي در بازار موبايل خبر مي‌دهد، چون اين شركت با وارد شدن به همكاري با خودروساز برتر آلماني، رسما همكاري خود را با برترين شركت‌ها براي افزايش رتبه هواوي در بازار موبايل آغاز كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.