اين آرايش انتقال قدرت موجب بكارگيري سخت افزارهاي بيشتر و در نتيجه افزايش وزن به ميزان ۱۰۰ كيلوگرم و به دنبال افزايش مصرف سوخت خواهد شد. با اين وجود در هر دو مورد XE ميتواند به خوبي با رقباي خود به هماوردي بپردازد. اكنون بايد ديد اين چهار چرخ متحرك مجهز به موتور ديزل با قدرت تنها ۱۷۸ اسب بخار و گيربكس اتوماتيك هشت سرعته ZF چه چيزي در چنته دارد.
فرصت آزمايش چنين اتومبيلي در جاده انگليس معمولا فراهم است. هنگامي كه پشت فرمان خودرو قرار ميگيرد اصلا متوجه نخواهيد شد كه در يك اتومبيل چهار چرخ متحرك قرار داريد تا زماني كه با فشردن پدال گاز شتاب خودرو را افزايش دهيد و نياز به كشش بالاتر احساس شود.
كماكان مانند ساير انواع XE احساس ناخوشايندي در هنگام رانندگي به شما منتقل نخواهد شد. با وجود برخورداري از رينگهاي ۱۹ اينچي و تعليق سختتر R اسپرت، در جاده هاي حومه شهر سر و صداي بيش از حد از خودرو به گوش نميرسد و در سرعتهاي بالا و سر پيچها به خوبي ميتوان كنترل خودرو را حفظ كنيد.
شايد تنها نكته منفي در اين جاگوار را بتوان فرمانپذيري آن دانست كه همانند XE ديفرانسيل عقب از دقت بالايي برخوردار نيست. با اين حال اين مشكل بيشتر در حالت نرمال رانندگي مشاهده ميشود و زماني كه خودرو در حالت اسپرت قرار بگيرد با انتقال قدرت به چرخهاي جلو اين نقص كاملا برطرف ميشود تا حدي كه دقت فرمان آن حتي بيشتر از سيستم كوآترو آئودي خواهد بود.
سيستم AWD بكار رفته در جاگوار كاملا با هرگونه شرايط ترافيكي شهري سازگاري دارد و فقط در برخي مقاطع گيربكس آن دچار رفتارهاي غيرطبيعي ميشود. صداي موتور خشن و بم بوده و براي يك موتور چهار سيلندر چه در حالت خلاص و چه در دورهاي بالا بسيار جذاب و هيجانانگيز ميباشد.
گذشته از قابليتهاي ديناميكي جاگوار XE از منظر سيستم ارتباطي سرگرمي نيز دچار دگرگوني شده است. در اين اتومبيل با استفاده از سيستم اينكنترل تاچ پرو، از صفحه نمايش ۱۰٫۲ اينچي به جاي ۸ اينچي استفاده ميشود. با وجود قيمت نسبتا بالاي ۱۱۲۵ پوند براي اين سيستم مولتي مديا اما هنوز استفاده از آن نسبت به سيستمهاي MMI آئودي و iDrive بي ام و در هنگام رانندگي موجب انحراف بيشتر حواس راننده از جاده ميشود. با اين حال نسبت به ديگر محصولات جاگوار از سرعت پردازش و گرافيك بالاتري برخوردار بوده و از قابليتهايي مثل: هات اسپات، واي فاي براي هشت دستگاه برخوردار است.
جاگوار XE چهار چرخ متحرك توانسته ويژگيهايي كه از آن انتظار ميرفت را حفظ كند. اين بدان معني است كه با خودرويي با قابليتهاي رانندگي بالا طرف هستيد. ارتفاع بيشتر كنسول وسط از زانوي سرنشينان به خوبي حمايت كرده و فضاي مناسبي براي سر و آرنجهاي ايشان وجود دارد كه البته اين مورد به قيمت كمبود جا در عقب ميسر شده است. با اين حال كيفيت كلي مواد بكار رفته در داخل كابين نسبت به آئودي A4 و بي ام و سري ۳ در درجه پايين تري قرار دارد.
اگر در بازار به دنبال يك سدان چهار چرخ متحرك هستيد كه به ندرت از صندليهاي عقب استفاده ميكنيد جاگوار XE ميتواند انتخاب با ارزشي باشد چرا كه اولا از قيمت مناسبي برخوردار بوده و ثانيا تركيبي از راحتي و مانورپذيري را ارائه ميكند كه در هيچيك از رقباي آن به چشم نميخورد. اما اگر در منطقهاي برف گير زندگي ميكنيد بهتر است نسخه ديفرانسيل عقب XE را تهيه كنيد. چرا كه سريعتر، ارزانتر و كم مصرفتر بوده و از لذت رانندگي بالاتري برخوردار است.
مشخصات جاگوار XE AWD :
قيمت : ۳۶۵۷۵ پوند
پيشرانه : ۴ سيلندر ۲ ليتري ديزل
قدرت : ۱۷۸ اسب بخار در ۴۰۰۰ دور
گشتاور : ۳۱۷ فوت پوند در ۱۷۵۰ تا ۲۵۰۰ دور
گيربكس : ۸ دنده اتوماتيك
وزن خشك : ۱۶۱۵ كيلوگرم
شتاب صفر تا صد : ۷٫۹ ثانيه
حداكثر سرعت : ۱۴۰ مايل بر ساعت
مصرف سوخت : ۳٫۹ ليتر در صد كيلومتر
- پنجشنبه ۱۱ شهریور ۹۵ ۱۹:۱۸ ۱۰ بازديد
- ۰ نظر