مزدا ۶ همواره در بخش خود ماشيني با بهترين هندلينگ و بسيار جذاب شناخته ميشده است. حالا با استفاده از تكنولوژي كنترل برداري گشتاور (GVC) براي اولين بار در اروپا، سطح كيفي را باز هم بالاتر برده است. اين تكنولوژي اولين از سري تكنولوژيهاي «خودروي ديناميك SKYACTIVE» است كه كنترل جامع موتور، جعبه دنده و بدنه را فراهم ميكند تا مفهوم «Jinba Ittai» (مفهومي در فرهنگ سامورايي كه به يكي شدن سوار و اسب باور دارد) را عميقتر كند؛ احساس ارتباط بين راننده و ماشين كه مزدا را از ساير ماشينها متمايز ميكند. بر اساس ايدهي انقلابي مرتبط كردن عملكرد بدنه با موتور، GVC اولين تكنولوژي در جهان است كه گشتاور محرك موتور را در پاسخ با فرماندهي تغيير ميدهد.
مجموعهي سيستم هاي قدرت مزدا۶ سال ۲۰۱۷ شامل انتخاب از بين موتورهاي بنزيني SKYACTIVE-154 و ۱۶۵ PS و نيز SKYACTIVE-G 2.0 و ۱۹۲ PS SKYACTIVE-G 2.5 . دو ورژن ديزلي ۱۵۰ و ۱۷۵PS از SKYACTIVE-D 2.2 با دندههاي دستي و اوتوماتيك است.
موتور SKYACTIVE-D 2.2 ديزلي سه سيستم جديد را به كار ميگيرد تا سرعت پاسخگويي به ورودي شتاب را افزايش دهد: سيستم كنترل شتاب دقت بالاي DE كنترل فشار را براي افزايش دقت و شدن پاسخگويي سيستم به ورودي شتاب افزايش ميدهد؛ نرمكنندهي صدا از يك خفه كننده استفاده ميكند تا اوج صداي موتور ديزلي را نرمتر كند؛ و سيستم كنترل فركانس طبيعي زمانبندي موتور را منحرف ميكند تا فشار امواج را خنثي كند و سه فركانس اصلي حساس كه حجم عمدهي صداي موتور را تشكيل ميدهد خنثي كند.
در مزدا۶ سال ۲۰۱۷ اين ساكتتر شدن موتور با بهبود كلي عايقبندي عناصر زير بهتر شده است: استفاده از عايقبندي بهتر براي درها، فيت شدن دقيقتر پنلها، مواد عايقبندي اضافه شده در زير بدنه، كنسول پشتي و درها. مچنين لمينت شده پنجرههاي جانبي جلو باز هم به كاهش صدا در داخل اتاق كمك ميكند.
در داخل اتاق هم اصلاحات زير محيط متمركز بر راننده و خاص مزدا را بهبود داده است: طراحي جديد فرمان، نمايشگر جديد براي راننده (سيستم نمايشگر هشدار مزدا) با رزولوشن و كيفيت بالاتر، گرافيك تمام رنگي براي سهولت بيشتر درخواندن اطلاعات در شرايط مختلف نوري، يك نمايشگر ۶/۴ اينچي LCD براي نمايشگر سيستم اطلاعات مركزي. همچنين يك رنگ تازهي خاكستري ماشيني موجود خواهد بود.
در آخر، علاوه بر سيستمهاي ايمني غيرفعال، مزدا۶ مدل ۲۰۱۷ با مجموعهي كاملي از تكنولوژيهاي ايمني i-ACTIVESENSE همراه است. اين مجموعه شامل موارد زير است: سيستم تشخيص علايم راهنمايي (TSR) كه علايم ورود ممنوع و محدوديت سرعت را تشخيص ميدهد و علايم هشدار را به راننده ميدهد. سيستم ترمز پيشرفتهي شهري (SCBS پيشرفته) كه با دوربينهاي حسگر و گسترده شده رنج سرعت براي تشخيص ماشينها، جايگزين ليزرهاي نزديك به مادون قرمز ميشود.
- پنجشنبه ۱۱ شهریور ۹۵ ۱۹:۱۹ ۸ بازديد
- ۰ نظر